Nowoczesne podejście do aranżacji wnętrz w przestrzeniach sklepowych ma o wiele większy zakres, niż samo rozstawienie produktów. Już od jakiegoś czasu wiemy, że przyjemny zapach i układ przestrzenny ma znaczenie w procesie zakupów. Obecnie liderzy na rynku, na przykład w sektorze odzieżowym, projektują zakupy nie tylko jako wyraziście reklamowaną potrzebę potencjalnego klienta, ale jako unikatowe doświadczenie. Przy projektowaniu takiego doświadczenia niezwykle istotną rolę odgrywa design sklepu. Dlatego w tym artykule podpowiadamy, jak wkomponować ścianę wodną w przestrzeń sklepu, aby wizyta dla klienta była czystą przyjemnością.
Zaprojektuj swoją przestrzeń
W projektowaniu doświadczenia zakupów dla klienta najważniejsze są dwie rzeczy: Twoja koncepcja i korzyść klienta. To, jak sam postrzegasz swoją działalność, pozwoli Ci także określić, co konkretnie chcesz zaproponować osobom odwiedzającym Twój sklep.
Ciekawie widzimy to na przykładzie przywołanych wcześniej sklepów odzieżowych. Każda marka ma inną identyfikację: niektórzy chcą trafić do klientów aktywnych fizycznie, inni celują w target mieszkańców wielkich miast, czy też tworzą markę dla osób o artystycznej duszy.
Różnorodność na rynku sprawia, że właściwie każdy klient znajdzie coś dla siebie, dlatego sklepy przykładają ogromną wagę do tego, by zaprojektować swoją przestrzeń dokładnie pod potrzeby konkretnego odbiorcy.
Dobrze zorganizowana przestrzeń sklepu pozwala klientowi swobodnie poruszać się i spędzić tyle czasu na zapoznaniu się z towarem, ile tylko potrzebuje. Kolejnym istotnym aspektem jest światło – warto zdecydować się na średnią intensywność, wtedy przebywanie w sklepie jest przyjemne, lecz produkty są odpowiednio wyeksponowane.
Nie bez znaczenia jest decyzja dotycząca muzyki emitowanej w sklepie. Możesz także podjąć decyzję o braku dodatkowych dźwięków i pozostawienie klienta w ciszy. Takie rozwiązanie będzie doskonałe na przykład dla sklepów z akcesoriami i wyposażeniem do domu, gdzie atmosfera ma być przytulna i zapraszająca do wnętrza i zakupów. W tym samym scenariuszu może sprawdzić się delikatna i nieinwazyjna muzyka.
Wreszcie, ostatnim aspektem, o który musimy zadbać są dekoracje i te elementy designu, których głównym zadaniem jest tworzenie wizerunku marki. To tutaj podejmujemy decyzję o konkretnej kolorystyce ścian i akcesoriów czy ich kształcie. I to właśnie wtedy warto przemyśleć zamontowanie ściany wodnej w sklepie.
Korzyści ze ściany wodnej w sklepie – którą ścianę wodną wybrać?
Ściana wodna ma liczne zalety, nie tylko w kontekście wizualnym i stylistycznym, ale także prozdrowotnym. Obecność wody ma działanie kojące, dlatego instalacja ściany wodnej pomoże stworzyć przestrzeń relaksującą i pozwalającą klientom na spokojne zakupy.
Dzięki temu Twój sklep będzie zachęcał zarówno odwiedzających go rano, jak i w porze popołudniowej, kiedy po pracy klienci chcą zrobić zakupy w spokojnym otoczeniu. Szum wody pomoże im zrelaksować się i zrobić zakupy w spokoju, dzięki czemu wizyta w sklepie będzie dla nich pełnowartościowym doświadczeniem. Taki sposób obcowania z Twoją ofertą zbuduje pozytywne skojarzenia i sprawi, że klienci będą chętnie powracać zarówno po same zakupy, jak i po to, by zapoznać się z najnowszą ofertą.
Ponadto ściany wodne dzięki bieżącemu strumieniowi wody wspomagają oczyszczanie powietrza z obecności roztoczy. Nurt wody wyłapuje kurz, czyniąc przestrzeń bezpieczniejszą dla osób z alergiami i zwiększając ich komfort.
Jakie rodzaje ścian wodnych możesz zainstalować w swoim sklepie? Oto kilka podpowiedzi:
- Bąbelkowa ściana wodna – nowoczesna i przyciągająca uwagę. Często jest podświetlana światłem LED w różnych barwach. To doskonały sposób na stworzenie ciekawej atmosfery w sklepie. W ścianie bąbelkowej mechanizm pompowania wody jest odwrócony, a pompy są zainstalowane w dolnej części konstrukcji. Dzięki temu mogą emitować bąbelki, aby stworzyć ciekawy efekt wizualny. Ściana wodna bąbelkowa jest zamknięta pomiędzy dwoma powierzchniami ze szkła czy przeźroczystego tworzywa sztucznego. Mechanizm LED pozwala na wybór danej barwy światła według swoich preferencji.
- Nitkowa ściana wodna – daje ciekawy, subtelny efekt. Świetnie sprawdzi się w wysmakowanym i klasycznym designie, na przykład w sklepie z high fashion. Ma specjalne nitki wykonane z wytrzymałego materiału, po którym spływa woda. Subtelny efekt ściany wodnej nitkowej sprawia wrażenie, jak gdyby woda spływała z sufitu w cienkich niciach. To szykowne i stylowe rozwiązanie i dobry sposób, aby wyróżnić swój sklep bez konieczności wprowadzania krzykliwych elementów.
- Ściana wodna na stali – doskonała do wnętrz industrialnych i loftowych, gdzie chcemy zamontować wyraziste elementy designu o mocnym wydźwięku. Tego typu konstrukcja składa się z płaskiej, stalowej płyty i stalowej podstawy. Po powierzchni stali woda delikatnie spada tworząc fale. Stalowe ściany wodne są również polecane do wykorzystania na świeżym powietrzu, dlatego możesz zdecydować się na ten rodzaj ściany jako ozdobę przed wejściem do sklepu w budynku wolnostojącym.
Stwórz wymarzoną przestrzeń sklepową i zagwarantuj klientom unikatowe doświadczenie. Wybierz teraz idealną ścianę wodną do swojego wnętrza od Beauty Aqua.